Sigurno ste se često našli i sami u prilici da naiđete na neljubaznog trgovca, na problem da pronađete ono sto vam treba iz neke radnje, ili na potpuno odustvo osoblja. U tim trenutcima ste, verovatno i odustajali od kupovine, iako ste, zapravo, bili rešeni da obradujete sebe novim stvarima. Opet, s druge strane, ako vam je trgovina životni poziv, verovatno se mnogo puta u toku dana zapitate kako da doprete do mušterije, kako najbolje privući kupca i zadovoljiti i poslodavca i vas same. Svakoga dana se susrećete sa ljudima drugačije naravi, drugačijih potreba i finansijskih mogućnosti. Shvatićete da je za posao trgovca potrebno da budete strpljivi, da proučavate ljude i da umete da im prilazite sa strane koja njima odgovara, da ne budete previše nametljivi i nasrtljivi, ne želite da se mušterija uplaši i ode, a opet, nemojte je ni pustiti da luta prostorijama bez jasnog cilja, i bez ikakve pomoći. Ovaj seminar će vam uliti dovoljo kupo-prodajnog znanja, koje će vam omogućiti i dovoljno samopouzdanja i veštine da razvijete Vaše prodajne sposobnosti i unapredite profitabilnost Vašeg biznisa.
Vaš uspeh u trgovini u velikoj meri zavisi upravo od vas samih. Najviše zavisi od vaših komunikacijsih sposobnosti, uverljivog stava i poznavanja artikala koje vi prezentujete kupcu u nadi da će oni zadovoljiti potrebe vašeg klijenta.
Vaše samopouzdanje, entuzijazam i želja da sve podredite potrebama klijenta može biti baš ta dobitna kombinacija tehnika uspešne trgovine i učiniti vas pouzdanim trgovcima, a klijente zadovoljnim kupcima. Treba da znate da je zadovoljan klijent najbolja reklama. Onda vam je i jasno da ste vi sami reklama svom poslu. Svakodnevno srećete poznanike i prijatelje koji često nemaju nijednu reč hvale za neke trgovce. Naravno, i vi ćete ta mesta izbegavati. Trudite se da se posvetite svakom kupcu, da razgovarate sa njim, da pronađete idejno rešenje i za njega, i za vas.
Morate biti energični i efikasni, morate znati da prepozante neke želje kupaca, da predvidite njegove potrebe, morate sarađivati sa vašim klijentima, od njih i Vi zavisite.
Počnite da učite nove tehnike dobrog prodavca, unapredite sebe i svoju prodaju, budite efikasni i samouvereni u svoje mogućnosti.
Učite kako da se predstavite i kako da predstavite proizvod koji nudite
Od prvog kontakta sa potencijalnim kupcem trebate biti spremni da najbolje predstavite sebe, vaše poslovanje i mogućnosti vaše firme. Trebate znati kako da ponudite posebne koristi koje nudite. Veoma je bitno da već na prvom sastanku pokažete prepoznatljivo iskustvo u poslovnom području koje ste izabrali. To ne znači da morate znati enciklopedije da biste zaključili posao, ne morate zasipati klijenta lepim rečima koje ne razume. Dovoljno je prepoznati kupca u klijetu i predočiti mu jedinstveno znanje o predmetu prodaje, koristići veštine zasnovane na poslovnim odnosima koje vaša firma uspostavlja sa poslovnim partnerima.
MISLITE UNAPRED
To znači da dosledno tražite sledeći korak u procesu prodaje. Neophodno je da vi vodite tok razgovora i navodite kupca na sledeće pitanje na koje imate unapred spreman odgovor. Naučite da predvidite uobičajne primedbe i na vešt način izbegnete neproduktivne razgovore s kupcima. Budite spremni da promenite pristupe koji ne uspevaju, čak i ako su ranije uspevali. U konačnoj analizi misliti unapred znači preuzeti odgovornost za svoju karijeru. Za dobrog prodavca koji voli izazove i voli sam da upravlja svojom sudbinom, to uopšte nije problem!